Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(62)
Forma i typ
Książki
(60)
Poradniki i przewodniki
(31)
Proza
(17)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Audiobooki
(2)
Gry i zabawki
(1)
Dostępność
dostępne
(64)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia dla dorosłych
(9)
Czytelnia dla dorosłych
(52)
Oddział dla dzieci i młodzieży
(2)
Filia Targanice
(2)
Wypożyczalnia książki mówionej
(1)
Autor
Kowalczyk Marcin (tłumacz)
(4)
Malcherek Monika
(4)
Samson-Banasik Aleksandra
(4)
Heath Dan
(3)
Sałbut Bartosz
(3)
Tracy Brian (1944-)
(3)
Bucki Piotr
(2)
Buckingham Marcus
(2)
Doroba Anita. Tł
(2)
Gasper Dorota
(2)
Heath Chip
(2)
Korpanty Jerzy
(2)
Kowalczyk Marcin
(2)
Luecke Richard
(2)
Pawłowski Konrad (tłumacz). Tłumaczenie
(2)
Tracy Brian (1944- )
(2)
Witkowska Magda
(2)
Witkowska Magda. Tł
(2)
Basiuk Tomasz. Tł
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Benson Herbert
(1)
Berger Barbara
(1)
Berger Jonah
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bradley Amy
(1)
Broniarek Zygmunt (1925-2012). Tł
(1)
Casey Aggie
(1)
Collins Phillip
(1)
Cope Andy (1966- )
(1)
Cote David (1952- )
(1)
Dominguez Joe
(1)
Dondziłło Grzegorz. Dźw
(1)
Doroba Anita
(1)
Doroba Anna
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dryńska Katarzyna. Tł
(1)
Duke Annie
(1)
Dumińska Katarzyna. Tł
(1)
Edwards Jim
(1)
Ertel Danny
(1)
Fowler Susan (1951-)
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Gordon Mark
(1)
Gołębiowski Janusz W. (1928- ). Tł
(1)
Grant Adam M. (1981- )
(1)
Głatki Michał
(1)
Heath Chip (1963- )
(1)
Heidtman Joanna
(1)
Helgesen Sally
(1)
Henderson Beau
(1)
Hillman James (1926-2011)
(1)
Horn Sam
(1)
Karbowski Marcin. Tł
(1)
Kawszyn Roman
(1)
Kim W. Chan
(1)
Klebahn Perry
(1)
Korpanty Jerzy. Tł
(1)
Kozak Robert (1964- )
(1)
Kozyra Beata
(1)
Kübler-Ross Elisabeth
(1)
Kübler-Ross Elisabeth (1926-2004)
(1)
Lipa Michał
(1)
Maciąg Klaudyna
(1)
Mauborgne Renée
(1)
Maxwell John C. (1947- )
(1)
Maxwell John C. (1947-)
(1)
Mayer Robert (1939-)
(1)
McGregor Renee
(1)
Michalak Robert. Lektor
(1)
Mironowicz Katarzyna
(1)
Ockwell-Smith Sarah
(1)
Oruba Norbert
(1)
Ossowska Ewa redaktor
(1)
Pawłowski Konrad (tłumacz). Tł
(1)
Perlroth Nicole
(1)
Piasecki Piotr (organizacja i zarządzanie). Autor
(1)
Piskorska Agata. Tł
(1)
Renshaw Ben
(1)
Revella Adele
(1)
Robin Vicki
(1)
Rodsky Eve
(1)
Rostocki Marek
(1)
Rzychoń Tomasz
(1)
Rzychoń Tomasz. Tł
(1)
Sabak Joanna
(1)
Sandberg Sheryl (1969- )
(1)
Sapała Bartłomiej
(1)
Scott David Meerman (1961- )
(1)
Scott Kim Malone
(1)
Sheridan Marcus
(1)
Siegel Eric (1968- )
(1)
Siegel Wiktor
(1)
Skrobiszewska Anna
(1)
Smith Peter
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna. Tł
(1)
Sobiepanek-Szczęsna Katarzyna. Tłumaczenie
(1)
Solis Brian
(1)
Strózik Wojciech
(1)
Szaran Adam
(1)
Szóstek Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(61)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Dorośli
(3)
14-17 lat
(2)
Menedżerowie
(2)
Młodzież
(2)
Rodzice
(2)
9-13 lat
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura polska
(1)
Temat
Sukces
(10)
Samorealizacja
(9)
Zarządzanie
(5)
Psychologia
(4)
Decyzje
(3)
Handel elektroniczny
(3)
Inwestycje
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Marketing cyfrowy
(3)
Media społecznościowe
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Przywództwo
(3)
Techniki sprzedaży
(3)
Asertywność
(2)
Cele życiowe
(2)
Copywriting internetowy
(2)
Komunikacja elektroniczna
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja marketingowa
(2)
Komunikacja niewerbalna
(2)
Kreatywność
(2)
Marketing
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja pracy
(2)
Negocjacje
(2)
Opieka paliatywna
(2)
Osobowość
(2)
Praca
(2)
Samopoznanie
(2)
Satysfakcja (psychologia)
(2)
Sens życia
(2)
Sprzedaż
(2)
Storytelling
(2)
Szczęście
(2)
Zaangażowanie pracowników
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Śmierć
(2)
9-13 lat
(1)
Analityka predykcyjna
(1)
Aspiracje
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bogactwo
(1)
Charakter
(1)
Chorzy
(1)
Ciasta
(1)
Ciśnienie krwi wzmożone
(1)
Coaching
(1)
Copywriting
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dojrzewanie
(1)
Doradztwo finansowe
(1)
Dług
(1)
E-konsumenci
(1)
Fair play
(1)
Finanse osobiste
(1)
Hakerzy
(1)
Handel
(1)
Influencer marketing
(1)
Innowacje
(1)
Jakość życia
(1)
Kariera
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja i negocjacje
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Kübler-Ross, Elisabeth (1926-2004)
(1)
Lekarze
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Marketing szeptany
(1)
Marzenia
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Miejsce pracy
(1)
Mobbing
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nawyki
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Niepowodzenie
(1)
Nowy produkt
(1)
Ockwell-Smith, Sarah
(1)
Ortoreksja
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Perswazja
(1)
Pewność siebie
(1)
Pion dzialania
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Podcasting
(1)
Podręczniki
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(35)
Poradniki
(7)
Opracowanie
(5)
Autobiografia
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry paragrafowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Książki kucharskie
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publicystyka
(1)
Reportaż
(1)
Umysł
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(15)
Rozwój osobisty
(10)
Praca, kariera, pieniądze
(9)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Hobby i czas wolny
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing)
Dlaczego niektóre anegdoty czy plotki rozprzestrzeniają się jak wirusy? Dlaczego pewne produkty bądź usługi stają się popularne wśród konsumentów, a inne nigdy nie osiągają sukcesu? Czy można nauczyć się zarażać ideami i sprawić, aby nasze treści stały się viralem? Niezależnie od tego, czy zawodowo zajmujesz się marketingiem, polityką, inżynierią, prowadzisz własną firmę, czy jesteś wykładowcą, musisz wiedzieć, jak zyskać rozgłos dla swoich produktów czy idei. Menedżerowie marek chcą, aby mówiono o ich produktach. Politycy chcą, by ich poglądy rozniosły się w społeczeństwie. Liderzy chcą, by podążano za ich wizją i strategią. Ta książka zawiera wyjaśnienie przyczyn, dla których pewne treści stają się tematem rozmów, są udostępniane lub naśladowane.
Książka Efekt viralowy zawiera zarówno wyniki przełomowych badań naukowych oraz najnowszą wiedzę na temat działania marketingu szeptanego i psychologii tłumu, jak i fascynujące historie zwykłych ludzi, produktów i idei, którym udało się osiągnąć sukces dzięki zastosowaniu omówionych w niej narzędzi. Dowiesz się z niej m.in, w jaki sposób luksusowa restauracja zdobyła popularność dzięki zwykłej kanapce, dlaczego niektóre kampanie przeciw narkotykom mogą przyczyniać się do wzrostu narkomanii oraz dlaczego ponad 200 milionów konsumentów obejrzało reklamę z pozoru wyjątkowo nudnego produktu – blendera. A przede wszystkim znajdziesz w tej książce konkretne i skuteczne techniki, pozwalające ci stworzyć teksty, reklamy, nagrania wideo czy posty na FB, którymi twoi odbiorcy będą chcieli się spontanicznie podzielić.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Znajdź to, co kochasz, kochaj to, co robisz, i rób to do końca życia Zapewne od zawsze powtarzano ci: „Rób to, co kochasz.” Ta rada wydaje się prosta, ale prawdziwym wyzwaniem jest wprowadzenie jej w czyn w świecie, który nie jest urządzony tak, by nam w tym pomagać. Większość z nas nie wie tak naprawdę, co kochamy — co nas porusza, angażuje i sprawia, że się rozwijamy, a miejsca pracy, szkoły, a nawet rodzice koncentrują się na tym, abyśmy się dostosowali.
Światowej sławy badacz i autor bestsellerów „New York Timesa” Marcus Buckingham pokazuje, jak uwolnić się od tego konformizmu — zarówno w pracy, jak i w życiu. Pomaga nam odkryć, w czym jesteśmy najlepsi, jak odkryć swoje prawdziwe pasje i zacząć je realizować z pożytkiem dla siebie i innych, a następnie pomóc w tym ludziom, którym przewodzisz i których kochasz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykorzystaj swoje silne strony : użyj dźwigni swojego talentu / Marcus Buckingham ; przekład Marcin Kowalczyk. - Warszawa : mt biznes, 2023. - 219, [1] strona, XVI stron, [19] stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Zaufaj swoim talentom, bądź z nich dumny i zacznij je w pełni wykorzystywać! Marcus Buckingham zapoczątkował nowy sposób patrzenia na swoje silne strony, który szeroką falą rozlał się po świecie – od firm prywatnych po organizacje rządowe i edukacyjne. Zrodził się między innymi z sukcesu takich bestsellerów autora jak Po pierwsze: złam wszelkie zasady oraz Teraz odkryj swoje silne strony. Buckingham odpowiada na kluczowe pytanie: jak użyć swoich talentów, aby osiągnąć sukces? Z tej książki dowiesz się: dlaczego w pracy nie chodzi tylko o to, w czym jesteś dobry, a w czym kiepski ; jak prawidłowo określić swoje mocne strony ; co robić, aby coraz więcej czasu poświęcać na zadania, które cię rozwijają, a coraz mniej na te, które obniżają twoją skuteczność ; jak w rozmowie z szefem i współpracownikami podkreślać swoje talenty i nie sprawiać wrażenia, że się chwalisz. To książka, która otworzy przed tobą i twoją firmą nowe i niezbadane jeszcze obszary. Odkryj swoje mocne strony i rozwiń skrzydła. [z okładki].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niewiele jest przekonań równie zgubnych i równie powszechnych we współczesnym biznesie jak to, że nie da się jednocześnie realizować celów długo- i krótkoterminowych. Myślenie krótkoterminowe, które dominuje dziś wśród menedżerów i dyrektorów generalnych, powoduje, że wiele organizacji osiąga wyniki poniżej swoich możliwości lub wręcz znika z rynku. Dave Cote dobrze zna ten problem. W 2002 roku stanął na czele firmy Honeywell jako jej dyrektor generalny. Organizacja, którą zastał, znajdowała się na skraju katastrofy, ponieważ przez wiele lat dominowało w niej myślenie krótkoterminowe. Aby odmienić losy firmy, Cote i jego zespół wdrożyli szereg śmiałych reform i wprowadzili wiele na pozór nieintuicyjnych praktyk. Dzięki temu udało im się połączyć dwa pozornie sprzeczne cele, a mianowicie równocześnie dążyć do uzyskania dobrych wyników w krótkim i w długim terminie. Efekt był spektakularny. Pod przywództwem Cote’a wartość rynkowa Honeywell wzrosła z 20 miliardów dolarów do 120 miliardów, dzięki czemu akcjonariusze uzyskali zwrot na poziomie 800 procent, a firmie udało się pobić indeks S&P 500 dwuipółkrotnie. Niniejsza książka przedstawia dziesięć podstawowych koncepcji strategicznych i operacyjnych, dzięki którym można uzyskiwać dobre wyniki zarówno dziś, jak i jutro. Dowiesz się z niej m.in.: jak rozpoznać praktyki, które wydają się atrakcyjne w krótkim terminie, ale zaszkodzą przyszłości firmy; w jaki sposób określić, gdzie i jak zainwestować w rozwój, aby uzyskać największy wzrost; jakie działania pozwolą utrzymać dobre wyniki krótkoterminowe bez szkody dla inwestycji w przyszłość – również w trudnych okresach, choćby w czasie recesji bądź zmiany kierownictwa; jak wykonanie kroku w tył i krytyczne myślenie, a także zachęcanie wszystkich wokół do niezależności myślowej, zwiększą zdolność twojego zespołu do sprawnego wypracowywania wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Rozwój Osobisty / MT Biznes)
"Błyskotliwy i wnikliwy przewodnik po mocno niedocenianej umiejętności wycofania się we właściwym czasie Zwycięzcy nigdy nie rezygnują, a ten, kto rezygnuje, nigdy nie wygrywa! Wielu z nas to stwierdzenie tak głęboko zakorzenione w naszej kulturze wzięło za pewnik. I wszyscy za to płacimy. Często zbyt długo trzymamy się złego kursu – nie rezygnujemy ze złej pracy, nie umiemy sprzedać słabych akcji lub zerwać toksycznej relacji. Psychologicznie mamy skłonność do robienia różnych rzeczy za wszelką cenę – szczególnie wtedy, gdy mocno się w to zaangażowaliśmy lub sporo poświęciliśmy. Jednak pozostawanie na niewłaściwym kursie to po prostu strata czasu, energii i pieniędzy, które można spożytkować lepiej. Podjęcie mądrej decyzji o tym, kiedy zrezygnować, jest jedną z podstawowych umiejętności, która odróżnia ludzi odnoszących sukcesy od tych, którym się to nie udaje. To dlatego zwycięzcy często rezygnują. Książka Annie Duke, bestsellerowej autorki i światowej sławy ekspertki w dziedzinie podejmowania decyzji, opiera się na przemyślanych przykładach, naukowych podstawach behawiorystyki oraz wnikliwych analizach wyjaśniających, dlaczego dobrze rozwinięta umiejętność rezygnacji jest integralną częścią sukcesu w każdej dziedzinie życia." [Znak]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nikt nie rodzi się z wiedzą na temat skutecznej sprzedaży. Ale każdy może się tego nauczyć. Jeśli poznasz słowa, które zachęcają ludzi do kupna, będziesz mógł sprzedawać więcej… o wiele więcej… Copywriting to sprzedaż. Bez względu na to, czy kampanię przeprowadzasz online, offline, za pomocą tradycyjnej poczty, na Facebooku czy w formie bezpośredniej prezentacji - copywriting to umiejętność dobrania takich słów, aby potencjalni klienci kliknęli w link, zadzwonili, wyciągnęli portfele i kupili sprzedawany przez ciebie produkt. Nieważne, czy zajmujesz się coachingiem, pisaniem, hakowaniem lejków marketingowych, e-handlem czy też obrotem nieruchomościami - od twojej zdolności tworzenia treści sprzedażowych, dzięki którym ludzie chcą kupować, zależy wysokość twojej wypłaty, twój styl życia i przyszłość twojej rodziny. Fakt 1: Świetny copywriting = wspaniałe życie, pieniądze i wolność! Fakt 2: Słaby copywriting = ciągła walka o przetrwanie i brak pieniędzy! Ubranie przekazu we właściwe słowa to umiejętność przynosząca zyski. A ty, jak każdy, możesz się tego nauczyć. źródło opisu: materiały wydawcy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inteligencja nie tylko nie jest lekiem na całe zło, ale też bywa wręcz klątwą. Ludzie wprawni w sztuce myślenia mają często kłopot z weryfikacją swoich poglądów. Im ktoś jest bardziej błyskotliwy, tym większe może mieć trudności z dostrzeżeniem własnych ograniczeń. Tymczasem w szybko zmieniającym się świecie bardziej liczą się inne umiejętności poznawcze, a mianowicie zdolność do weryfikacji przyjętych założeń i pozbywanie się nieaktualnych informacji. Pomyśl jeszcze raz Adam Grant, profesor Wharton School, autor bestsellera Buntownicy oraz gwiazda konferencji TED, którego wystąpienia obejrzało ponad 25 mln odbiorców, w swojej nowej książce wziął na warsztat ważną sztukę weryfikacji własnego zdania i refleksji nad słusznością wyznawanych poglądów. Czytając jego Leniwy umysł, dowiesz się m.in., dlaczego wybiegającym myślami w przyszłość przedsiębiorcom zdarza się ugrzęznąć w przeszłości; dlaczego noblista cieszy się, że się pomylił; co robi międzynarodowy mistrz sztuki dyskutowania, aby przeforsować swoje argumenty, jak oscarowy reżyser prowadzi produktywne kłótnie, a także jak zbudować w firmie kulturę uczenia się i gotowość do weryfikacji nawet najlepiej nakreślonych planów. Warto wiedzieć, czego się nie wie Ta książka pomaga zinternalizować sobie wszystko, co większość z nas już instynktownie wie. To zaproszenie do wyzbycia się poglądów, które nam już nie służą. To zachęta do tego, aby uwolnić się od nieracjonalnego przywiązania do stałości, a na pierwszy plan wydobyć elastyczność myślenia, ciekawość i owartość umysłu. Bo opanowanie trudnej sztuki weryfikacji dotychczasowych poglądów i decyzji zdecydowanie pozwoli zwiększyć nasze szanse na osiągnięcie sukcesu w pracy i szczęścia w życiu. *** To jest to! To jest książka, jakiej nam dziś potrzeba. Tak – żeby się czegoś nauczyć, trzeba się skupić. Jeszcze większy wysiłek trzeba jednak podjąć, żeby się czegoś oduczyć i nauczyć na nowo. Do tego trzeba wyrzec się wygody i wykazać się odwagą. Leniwy umysł to książka, w której Adam Grant wplata wiedzę naukową w kanwę opowieści. W ten sposób chce nam pomóc podtrzymać kondycję intelektualną i emocjonalną, abyśmy nie zatracili ciekawości wobec świata i byli w stanie aktywnie go zmieniać. Jeszcze nigdy dotąd z taką radością nie myślałam o tym, czego nie wiem. Brené Brown, Ph.D., autorka bestsellera Odwaga w przywództwie Adam Grant w przekonujący sposób wyjaśnia, że jeśli tylko zdołamy z pokorą i dociekliwością przyjrzeć się własnym przekonaniom, to zawsze będziemy w stanie wymyślić siebie na nowo. Czytając Leniwy umysł, dowiedziałem się, co robią ludzie dokonujący wielkich rzeczy w sferze teorii i praktyki, aby pomimo ogromu wiedzy i doświadczenia na zawsze pozostać uczniami w szkole życia. M. Night Shyamalan, reżyser filmów The Sixth Sense oraz Split Adam Grant uważa, że zachowywanie otwartego umysłu to umiejętność, którą można posiąść. Nikt nie potrafiłby nauczyć tej niesamowicie cennej umiejętności lepiej niż autor tej uroczej i błyskotliwej książki. Niesamowite spostrzeżenia w niej zawarte z pewnością skłonią czytelników do weryfikacji wielu swoich poglądów i ponownego przemyślenia najważniejszych decyzji. Daniel Kahneman, laureat Nagrody Nobla w dziedzinie ekonomii, autor książki Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym W świecie agresywnej pewności najnowsza książka Adama Granta wyróżnia się orzeźwiającym przyzwoleniem na pokorną otwartość umysłu. Leniwy umysł to zbiór mocnych argumentów przemawiających za tym, żeby przemyśleć to, co już wiemy. To nie tylko potencjalnie przydatna lekcja. To może być lekcja nieodzowna! „Financial Times” *** ADAM GRANT zajmuje się psychologią organizacji w Wharton School, gdzie od siedmiu lat plasuje się na czele rankingu najlepszych wykładowców. Jego książki sprzedają się w milionach egzemplarzy, jego wystąpienia z konferencji TED zostały odtworzone już ponad 25 milionów razy, a jego podcast WorkLife with Adam Grant bije rekordy frekwencyjne. Jego pionierskie badania inspirują ludzi do weryfikacji zupełnie podstawowych założeń na temat motywacji, szczodrości i kreatywności. Uważany jest za jednego z najważniejszych teoretyków zarządzania, znalazł się na liście 40 under 40 prowadzonej przez „Fortune”. American Psychological Association oraz National Science Foundation uhonorowały go nagrodami za dokonania naukowe. Grant ukończył studia licencjackie na Harvard University, a doktorat robił na University of Michigan. Startował w amerykańskich igrzyskach olimpijskich dla młodzieży w skokach do wody z trampoliny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie ulega kwestii, że oceniając nasze doświadczenia, nie wyciągamy średniej z wrażeń, jakich doznajemy minuta po minucie. Pamiętamy raczej momenty flagowe: szczyty, dołki oraz przejścia. Wspominając swoje doświadczenie z parku Disneya, najlepiej zapamiętamy przejażdżkę rollercoasterem (szczyt) i mysie uszy (koniec). Wszystko inne rozpłynie się w niepamięci. Niestety na co dzień zdajemy się ignorować tę prawidłowość i niezbyt dobrze wychodzi nam inwestowanie w takie pamiętne momenty. Przykłady można mnożyć. Nauczyciel, planując program nauczania na cały semestr, poświęca każdemu działowi taką samą ilość uwagi i nawet nie podejmuje próby stworzenia kilku „szczytowych” momentów. Menedżer wprowadza firmę w okres szybkiego wzrostu, ale w praktyce jeden tydzień niewiele różni się od następnego. Każdy weekend spędzamy z dziećmi, ale w naszych wspomnieniach wszystkie te dni zlewają się w jedną plamę. Jak wyjść poza tę nijakość i tworzyć momenty, które pozostają w pamięci?
Na podstawie wieloletnich badań i praktycznych obserwacji bracia Heath pokazują, dlaczego niektóre przełomowe momenty tak naprawdę decydują o tym, kim jesteśmy i w jakim kierunku idą nasze działania oraz jak można kreować doświadczenia, które pozytywnie zmieniają zaangażowanie pracowników, ocenę klientów czy własne rozumienie siebie i świata. W ich książce znajdziesz porywające historie osób, które wyreżyserowały swoje własne wyjątkowe momenty, m.in. hotelarzy, którzy wyczarowali dla swoich gości chwile magii i z całkowicie przeciętnego obiektu stworzyli jedną z najbardziej rozchwytywanych lokalizacji w Los Angeles. Poznasz niezwykłą procedurę, która sprawia, że dwie obce osoby stają się najbliższymi przyjaciółmi po zaledwie 45 minutach spędzonych wspólnie w jednym pokoju (Co się dzieje w trakcie tych trzech kwadransów?), a także historię najmłodszej miliarderki na świecie, która przypisuje swoją niebywałą siłę pytaniu, jakie jej ojciec regularnie zadawał rodzinie przy kolacji. (O co pytał?) Ta książka ma coś do zaoferowania dla każdego – lekarza chcącego poprawić jakość doświadczenia pacjenta; lidera wielkiej korporacji, który zastanawia się, jak zwiększyć zaangażowanie pracowników; małej firmy szukającej sposobu na wyróżnienie się z tłumu konkurencji; nauczyciela marzącego o prowadzeniu lekcji, które zapadają w pamięć. Powinien ją przeczytać każdy, kto chce dokonać nadzwyczajnych rzeczy i poszukuje planu działania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jak to się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami na długo, a inne nawet nie zostają przez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, by nasz przekaz stał się viralem? Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musisz przekazywać pewne treści. To, co komunikujesz – aby zostało właściwie odebrane i aby dzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathów można właściwie „zaprogramować”, żeby metaforycznie „przyczepiło się” do mózgu odbiorcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak przerwać krąg ciągłego namyślania się nad trudną decyzją i w końcu ją podjąć? Jak podejmować decyzje zespołowe, unikając przy tym wewnętrznych tarć i gierek politycznych? Czy można nauczyć się dokonywać właściwych wyborów? Lubimy sądzić, że podejmujemy decyzje w sposób racjonalny i logiczny. Nic bardziej błędnego! Badania naukowe z zakresu psychologii z ostatnich 40 lat dowodzą, że proces podejmowania decyzji jest ofiarą naszych emocji, nieuświadomionych przekonań i uprzedzeń. Dotyczy to zarówno decyzji podejmowanych w życiu codziennym, jak i decyzji podejmowanych w pracy. Niestety, sama świadomość tego nie wystarczy, by rozwiązać problem, podobnie jak wiedza, że jesteśmy krótkowidzami, wcale nie pomaga nam lepiej widzieć. Pytanie brzmi więc: jak to usprawnić? Standardowy proces decyzyjny składa się z czterech kroków:
I. Stajemy przed koniecznością wyboru. II. Analizujemy alternatywy. III. Dokonujemy wyboru jednej z opcji. IV. Musimy z tym żyć. Ale na każdym z tych etapów czają się pewne niebezpieczeństwa: Wróg nr 1: wąskie kadrowanie – nadmierne ograniczanie liczby możliwości, które bierzemy pod uwagę. Wróg nr 2: efekt potwierdzenia – szukanie informacji, które zgadzają się z naszymi poglądami. Wróg nr 3: bieżące emocje – uleganie emocjom, które po pewnym czasie znikną. Wróg nr 4: nadmierna pewność siebie – zbyt duża wiara we własne przewidywania. Opierając się na badaniach psychologicznych, a także analizując liczne case studies podejmowania decyzji przez sławnych liderów biznesu, bracia Heathowie proponują czteroetapowy proces WRAP, który pomoże nam dokonywać lepszych wyborów i pokonać czterech głównych wrogów właściwych decyzji. Co należy zrobić? Poszerzyć wachlarz możliwości. Dać sobie więcej możliwości i więcej informacji. Skonfrontować nasze założenia z rzeczywistością. Przed podjęciem decyzji nabrać nieco dystansu. Dać sobie prawo do błędu. Ich książka Decyduj! zawiera zarówno nieschematyczne strategie, jak i praktyczne narzędzia pozwalające nam lepiej podejmować decyzje. Napisana żywym językiem przez mistrzów storytellingu zabiera nas w podróż przez inspirujące sytuacje – od przykładów katastrofalnych w skutkach decyzji menedżerskich podejmowanych „intuicyjnie i szybko”, aż po rozwiązania trudnych problemów, jakim musimy stawić czoła w życiu rodzinnym. Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, prowadzi zajęcia na temat strategii i teorii organizacji. Pomógł ponad 450 start-upom w tworzeniu lepszych strategii i przekazu. Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of Social Entrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorców działających na rzecz dobra publicznego. Bracia Heathowie są autorami trzech bestsellerów z listy „New York Timesa”: Przyczepne historie, Pstryk! oraz Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świecie w nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na ponad 30 języków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Obawiasz się przedstawiać publicznie swoje pomysły? Niechętnie mówisz o własnych osiągnięciach? Masz kłopot z uzyskaniem wsparcia od przełożonych i zdobyciem uznania współpracowników? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałaś twierdząco, ta książka pomoże ci wrócić na właściwy tor. Jest motywująca i pełna praktycznych rad. Przedstawia dwanaście powszechnych nawyków, które utrudniają kobietom osiągnięcie sukcesu, i prezentuje skuteczne sposoby ich zwalczenia. A przy okazji wskaże drogę, która pozwoli ci zyskać większy wpływ na rzeczywistość i rozwinąć własną karierę." [MT Biznes]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Laurum)
Co jest dla ciebie ważne? Praca, praca, praca? Opieka nad wszystkimi oprócz ciebie? Masz całą listę rzeczy, które planujesz zrobić, kiedy będziesz mieć więcej czasu, pieniędzy lub wolności? A co, jeśli pewnego dnia to się nie wydarzy? Jak powiedział Budda: "Chodzi o to, że uważamy, że mamy czas". Być może żałujesz, że twoje życie nie układa się inaczej, ale nie wiesz, od czego zacząć wprowadzanie zmian. Być może obiecujesz sobie, że w końcu coś zmienisz, ale nigdy nie udaje ci się za to zabrać. Być może planujesz robić częściej to, co cię uszczęśliwia, ale ciągle brak ci czasu lub motywacji. A jeżeli to się nigdy nie zdarzy? Jeżeli któregoś dnia obudzisz się i stwierdzisz, że nie zostało ci ani trochę czasu na zrobienie tego wszystkiego, co zawsze chciałeś zrobić. Sam Horn postanowiła nie czekać na „kiedyś”, a w niniejszej książce pokazuje, jak to zrobić. Oferuje ci praktyczne porady w krótkich, zgrabnych rozdziałach, aby pokazać, jak zacząć swoje najlepsze życie – TERAZ!
W książce znajdziesz dziesięć praktycznych trików, które pomogą ci w lepszej organizacji czasu i realizacji tego, co jest dla ciebie ważne, a co zwykle odkładasz na bliżej nieokreśloną przyszłość. Życie jest zbyt cenne, by odkładać je na później. Musisz jednak wiedzieć, że drobne zmiany, które można wprowadzić w każdej chwili, mogą od razu cię uszczęśliwić, przyczynić się do poprawy twojego zdrowia i przynieść spełnienie. Nie musisz rezygnować ze swoich obowiązków, rzucać pracy ani wygrywać na loterii. Na pewno spodobają ci się inspirujące cytaty, pomocne ćwiczenia i zaczerpnięte z życia historie sukcesu ludzi takich jak ty, którzy przestali odkładać wszystko na później i zaczęli tak kształtować swoje życie, by móc się nim cieszyć i odczuwać dumę z tego powodu. "Z każdą przeczytaną stroną przypominałam sobie kolejną rzecz, którą dawno temu chciałam zrobić, ale wciąż odkładałam ją na później w przekonaniu, że kiedyś znajdę na to czas. Książka Sam skłoniła mnie do zastanowienia się, dlaczego tak postępuję, i do zaprzestania odkładania na później zapomnianych marzeń. To wspaniała, radosna lektura."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia dla dorosłych
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej